Historia

Mannerheimin lastensuojeluliiton Kalvolan paikallisyhdistys on perustettu 31.3.1943. Alkuvuosina toiminta painottui huoltotyöhön: jaettiin avustuspaketteja ja sairaanhoitovälineitä sotaorvoille, suurille perheille, sotainvalideille ja muille apua tarvitseville.

Ensimmäisiä toimintamuotoja olivat sadoille lapsille annettu uintiopetus sekä ompeluillat, joissa valmistettiin mm. vauvapakkauksia. Varainhankintamuotoina olivat vappukukkien myynti, arpajaiset, myyjäiset, jäsenmaksut sekä suklaan myynti ja lehtiasiamiestoiminta.

Tänä päivänä yhdistys on aktiivisesti mukana kehittämässä MLL:n ja Hämeen piirin toimintaa. Yhdessä Hämeenlinnan kaupungin kanssa kehitämme monenlaista harrastustoimintaa, joka on omalla kylällä helposti kaikkien lapsiperheiden saatavilla.

Jäsenmäärämme on vuonna 2022 runsas 100. Toimintamme on kaikille avointa, ei ainoastaan jäsenille.

Tervetuloa mukaan!